söndag 25 oktober 2009

Grå söndag

Idag är det en gråmulen, regntung söndag. Dystert är det på min balkong. Fast när man tittar efter så är det en hel del färger, blommor och annat som livar upp ändå. Jag kom på att jag måste försöka få plats med något som har riktigt fina höstfärger till nästa säsong. Kanske en häggmispel eller så. Förmodligen får jag väl hänga den på utsidan på grund av platsbrist hihi...

Glimtar från min balkong. Faktiskt så blommar den lilla lövkojan forfarande, precis som törnrosa:

Den enda riktiga höstfärgen står Hostan för, den är härligt gul! Ja ska man vara riktigt petig så har mina två minirönnar också höstfärger men de är så små så det räknas knappt.


Rosorna blommar fortfarande, fast nu orkar nog inte ens Tommelises små knoppar slå ut längre.

Väldigt många nyanser.


De här två rosorna har blommat oavbrutet sedan början av juni. Nedanför rosorna skiftar dvärgsyrenens blad i ljusgrönt. Höstfärger som ser ut som vårfärger!
På onsdag kommer förresten solen tillbaka, det blir skönt!

4 kommentarer:

  1. Jag som rensade bort lövkojan med fuchsiorna...
    Härliga bilder. Blir så glad att se att fler tror på att det fortfarande är säsong. Vad ska man annars göra när det blommar på därute?

    Inger eller Rihane

    SvaraRadera
  2. Haha, ja vad ska man göra! Jag har sagt till blomuslingarna att det snart är november men de struntar i det! =D
    /Marie

    SvaraRadera
  3. Oj, oj...jag blir mållös! Har du så vackert fortfarande på din balkong, en verklig oas fortfarande, trots att det är snart nov!!
    Den understa bilden har jag suttit lääänge och njutit av!
    Kul att man hittar så många "gamla" TB:are här på blogspot!!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hittade min nya blogg! Ja det var lite struligt att komma på hur allt funkade på den nya bloggen men är man envis så går det..hihi! Vad härligt det blommar fortfarande hos dig! Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera