söndag 10 januari 2010

Vilken vinter!

Oj vilken vinter som dragit in över Europa! Varje dag läser man om snökaos, inställda flyg, elavbrott och människor som faktiskt frusit ihjäl i kylan även här i Sverige.
Det var länge sedan som det var så kallt i Göteborg så att det krasar under fötterna när man går och biter i strupen när man andas. Kallt, soligt och vackert har det varit. Men nu är det lite mildare väder på väg och inte mig emot.

På balkongen är det faktiskt vitt nu eftersom det snöade vertikalt någon dag! Katterna tycker att det är för kallt nu och går ut några sekunder bara för att kolla läget.


Ett par av mina amaryllisar som blommar fortfarande och som jag är så förtjust i.



9 kommentarer:

  1. Så fint med de små kattspåren i snön..
    Ser att det inte är så poppis..
    Hellre vitt än grått eller hur?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Mina katter är inte heller ute många minuter nu när det är snö.
    Det var väl fint med lite snö på balkongen eller??

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att det inte är lika kallt nu! Igår hade vi -24 och idag "bara" -9. Så fint amaryllisen blommar...härligt! Ha en skön söndagskväll! / Irene

    SvaraRadera
  4. Man kan godt se på din kat at den synes at det er hundekoldt, den træder vist meget forsigtigt, men en dejlig kat er det.
    vh Sussi

    SvaraRadera
  5. Så sött med kattspåren i snön.Har också fått in LITE snö på balkongen.Var o röjde i källaren och välkomnades av en vit pelargonia som slagit ut.längtar tills man får börja ta upp dem... ha en bra vecka kram *piah*

    SvaraRadera
  6. Hejsan,
    vilken fin blogg och härlig balkong du har.
    Ja, snart får vi börja så och det ska bli riktigt kul, längtar.
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Blunda hårt nu för det jag kommer att skriva. Jag läste om effekten av klimatförändringarna här i Norden. Golfströmmen lär inte gilla salthalten som blir resultatet av ett varmare klimat, vilket skulle ge oss en miniistid här uppe.
    Ska börja titta vad dom odlar i zon fem och sex tror jag...

    SvaraRadera
  8. Oj, det ser kallt ut på din balkong också, trots att den stod sig så fint länge :)
    Men, kallt så in i norden hos mig, men med något humanare temperaturer -15 för tillfället, jämfört med -30!!
    Kanske det bådar gott för en fin sommar i stället!?
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  9. Hej Mie, är det enbart här du bloggar numera? Jag bara älskar din balkong, även nu vintertid är den 100 gånger finare än min :) Det är rolig inspiration! Mina katter håller förresten med dina, det är alldeles för kallt för att vara ute där mer än en liten, liten stund. Nu längtar man till våren!

    Kram Veronica

    SvaraRadera