söndag 3 juli 2011

Bildlek

Har suttit och fixat lite med bilder och letade reda på bildredigeringsprogrammet picnik.com som jag har använt några gånger förut. Det är ett enkelt och roligt program där man kan leka och fixa till bilder på alla upptänkliga sätt. 

Min första bild blev så här. De effekter jag använde var: Create - effects - orton-ish + en ram runt



Sedan fortsatte jag med samma bild, fast utan ram. Så här gjorde jag: Create - seasonal - halloween - chrystal ball + frame - rounded edges för att få bort bakgrunden. 


3 kommentarer:

  1. Oj...så kul.
    Får jag ta och pröva...
    Jag brukar leka här ibland:

    http://www.photoshop.com/tools

    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Jättecoola och snygga bilder.
    Brukar använda mig av picnik, mycket lättare än photoshop :)
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Känns nästan som man sitter i en u-båt (eller något) och ser ut på en undervattens-värld på den sista bilden

    SvaraRadera