torsdag 5 augusti 2010

Augustidag

Jag har sått ringblommor på lotten och nu har de börjat blomma. Jätteläckra är de med rosatonad insida och brunviolett utsida.

































Jag har två buskar med röda krusbär. De är sååå goda! Jag har gula också men jag mumsar bara röda!

































Buskarna med röda vinbär dignar av bärklasar nu.


































På kanten av lotten växer blommor som är lika höga som solrosor. De är nog närmare tre meter.

































Min klosterros blommar nu. Visst är den fin?

















En av mina felmärkta rosor som egentligen skulle vara mörkröd. Blommorna är stora och tunga så de veka grenarna orkar inte riktigt bära upp dem.

















Min favoritros just nu; Astrid Gräfin. Härlig färg och kraftfull på något sätt. Nya grenar skjuter som raka grova pilar ur marken. Den doftar härligt dessutom.

















Nu doftar lavendeln ljuvligt. Det tycker alla humlorna också. Det surrar i hela rabatten!

4 kommentarer:

  1. Ringblommor bara måste man ha...varje år. Tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Wow, så vacker Ringblomman är! Såna har det aldrig blivit av att jag sått, men nu finns så många vackra färger av dom så jag får nog tänka om där!
    Astrid Gräfin ser riktigt läcker ut, helt ny för mig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Blommar helt ljuvligt på din koloni!!!Ringblomman skulle kunna få dispens att blomma på min koloni med.Kanske nästa år.Så vacker!!! Härlig tid nu!!!
    kram *piah*

    SvaraRadera
  4. Vacker Ringblomma den sorten hade jag senaste sommar, men bytte den till den traditionella i år, nu ångrar jag mig lite :)
    Så mycket du har redan på lotten bär, blommor osv härligt!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera