lördag 28 november 2009

1:a advent

I morgon är det första advent! Stjärnorna hänger i fönstret och bara väntar.

Hyacinterna sträcker sig mot den bleka vintersolen.

Men på balkongen börjar det knoppas...

Hur ska det här gå? I alla krukor börjar vårens lökväxter titta upp. Har de missuppfattat allt eller brukar det vara så här? Jag har i ärlighetens namn inte tittat i en enda rabatt ute, så det kanske ser likadant ut i dem. Hur går det om/när det fryser på?
Jag trodde faktiskt att balkongen skulle vintervila nu så att man kan få en lugn stund, men inte då! Odlingsvåndor året runt hihi!

3 kommentarer:

  1. Ja tiden är ur led..... Men jag vet att jag hittade krokusknopp i december förra `vintern´!
    Gissa vem som åt upp dom :-}
    Men det är ingen fara om det blir kallt, de klarar det....
    Ha´t himla gôrgôtt på 1a advent
    Nina

    SvaraRadera
  2. Javisst, kan man undra hur det skall gå! Även vi har en varm vinter, men undrar hur länge till och hur går det för alla perenner när marken fryser till och den är alldeles genomblöt!! Vi får hoppas på det bästa!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Har det likadant i mina krukor. Samma sak förra året. Krokusen klarade sig men en lilja som visade sig före jul taooade sugen. Så jag tryckte ner allt lite senare. Men nejdå nu är det samma visa igen.

    Är mest bekymrad över aubretian som gror i perennsådden.

    SvaraRadera