söndag 28 februari 2010

På balkongen

Balkongen har varit djupfryst och insnöad sedan jul nångång, så det var med lite bävan jag steg ut där idag när det var blidväder för första gången på så länge... Jag har ingen aning om ifall någonting kommer att klara den här vintern. Eller jo, syrenen verkar leva.


Jag blir inte så förvånad över att det är just rosenplistret som tittar upp i trätunnan, den verkar vara av den riktigt livskraftiga sorten.


När det gäller rosorna så har jag ingen aning om hur det går med dem. Jag håller tummarna för att merparten har överlevt, men jag tror inte det... Jaja det är bara att vänta och se.


Jag längtar efter våren. Kan den vara snäll och komma snart!

8 kommentarer:

  1. Det tittar i alla fall upp något hos dig..! Hos mig är allt fortfarande begravt i ungefär 3 meter snö. Jodå, jag gillar snö - men det får väl vara nån måtta på det..! ;)
    /Gunilla the Troll

    SvaraRadera
  2. Som tur är så verkar växter vara av ett segare virke än människor ;-)
    Hoppas dina ljuvliga rosor klarat sig... o klematisarna... o rönnen... ja alltihop ;-)
    Nu när du har kolonilotten o plantera så är det ju kul om det lever i krukorna...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det mesta klarar sig ;)
    Skönt att det går mot vår nu...längtar gör vi väl alla ;)

    SvaraRadera
  4. Rosenplister är verkligen segt virke, växer som ogräs här på tomten, har inte planterat själv så det måste ha varit med i någon annan kruka jag planterat. Men det får vara kvar, det blir en underbar marktäckare av det.
    Visst är det spännande att se om allt överlever varje vinter, tar en runda och kollar av mest hela dagarna så fort snön smält för att se om något hänt. Några rosor fryser alltid bort, lika tråkigt varje gång, ibland är det bara allt ovanför marken som frysit, då tar det en himla tid för busken att repa sig och blomma.
    Nu kan det väl inte dröja så himla länge innan det blir varmare, kan tänka mig att våren kommer fortare till din balkong. Det är väl lite varmare och mer skyddat där.
    Camilla

    SvaraRadera
  5. Här var det vårtecken ... riktiga sådan minsann.
    Hoppas det klara ev bakslag.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  6. Själv var jag ute på min balkong och slängde bort granriset.har bara mossa i mina pilkorgar nu...hmm...skulle vilja ha vita minipenseer i dem.Försöker väcka pelargoniorna så smått. ha en bra vecka...det går väl åt rätt håll nu...
    :) kram *piah*

    SvaraRadera
  7. Ja,nu har jag invigt balkongsäsongen med kaffe i solen också! kram *piah*

    SvaraRadera
  8. Tänk vad mycket underbart man kan göra med en balkong. Är så härligt att se den första spirande grönskan. Hoppas du får en fin helg/Gela

    SvaraRadera