fredag 12 mars 2010

Kanske blir det vår nu...

Är det äntligen slut på vintern nu tro? Loppan är helt vårlycklig när solen lyser och värmer på balkongen.





















Jag försöker se efter om något ser ut som om det lever. Det är inte så lätt. Men de stora rosorna ser ändå ut att leva. Klematisarna och de små rosorna ser döda ut. Men man vet aldrig... Mycket lökväxter är på väg upp i krukorna i alla fall. Till och med i Loppans gräsmatteburk. Jag hade ingen aning om att jag hade satt lökar där!

































Alunrot ur fokus, men levande!

































Pyttelilla rönnen ser levande ut också!

9 kommentarer:

  1. Jag man kan ju inte mer än hoppas.
    Hos dig spirar det på ordentligt måste jag säga.
    Har iallafall hittat några snödroppar allt något.
    Vet inte om du har set att jag kommer till Göteborg och föreläser.

    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej på balkongen...det verkar vara liv i krukorna hos dig också...skönt ;)

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt nu, när det börjar "hända" saker? Tycker det är det bästa som finns att gå en liten daglig runda för att utforska och syna minsta lilla förändring bland gamla blad och grenar.
    Anar att du gör likant, att du dagligen kollar in förändringarna på din mysiga balkong?
    Angående gult så är det egentligen en färg jag inte gillar men jag tror inte på ordspråket
    "Man kan inte lära gamla hundar att sitta".
    Det är tur att man kan ändra sig ibland. Så lite blekgula nyanser har smygit sig hem, det är ju trots allt snart påsk.
    Ha en härlig lördag.
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Jag har fortfarande snö som isolerar ovanpå fiberväven på balkongen.
    Tror det är nu man ska bli skraj och smälla på skydd för vårsol och kalla nätter.
    Fattar inte heller vad jag har för lökar.
    Har en tuffing som borrar sig igenom kompakt is i syrén-krukan. Vad det än är ska jag ha det nästa år också.

    SvaraRadera
  5. Visst är det gôtt när det kommer spirande gröna buler i krukona....
    Ser mer o mer av murarna i kohagarna så det tar nog på snön även om den ser ändlös ut....
    Fåglarna är väldigt intresserade av holkarna o snö o is smälter undan bra på nerfarten.
    Det blir nog en vår i år också ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  6. Nu var det ett bra tag sedan jag besökte din blogg senast och det är makalöst, vare gång jag tittat in här blir jag så glad! Fylld av inspiration, lite lätt avund, fascination och värme! Du har så himla härlig balkong, även nu när allt är i vinterdvala och bara så smått börjar vakna till liv. Jag tokgillar din blogg och din balkong!!
    Du skulle komma och inreda min, jag är aldrig nöjd :)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. Å, har du hittat levande ting på din balkong redan? Mina klematis ser helt döda ut, men jag är övertygad om att de fortfarande bara sover... ;-) Samma sak med kaprifolen och det där andra... som jag inte riktigt minns vad det är.

    Jag ser fram emot fortsatta rapporter! Lovar att snart göra en tillståndsanalys på min egen balkong.

    SvaraRadera
  8. Ja, snart kan man hoppas på en ny vår och spana in det som överlevt ( eller ej) vår förskräckligt kalla vinter, men äntligen våras det lite hos mig idag, det regnar som spö i backen och snödrivan smälter med rasande fart!! Härligt med det första vårregnet :) Nu håller vi tummarna att det mesta överlever på både balkonger och trädgårdar!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  9. Tack för dina inlägg och din hjälp på min blogg.
    Jag hoppas, att det snart kommer att spira på din balkong.Kruk- och trågodling utgör ju en utmaning, speciellt såna här vintrar. Jag blir alltid lika förundrad och lycklig när jag ser växter överleva trots den "misshandel" jag utsätter dem för. I mitt fall handlar det oftast om slarv eller dålig planering men på en balkong har man ju inget val. Men jag håller tummarna.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera