måndag 29 mars 2010

Förgätmigej

Finns det något ljuvligare än förgätmigej? Finaste färgskiftningar i ljusblått och rosa. 

































De skiftar i lila också.












Små och helt perfekta.

































Inte konstigt att man knappt kan sluta fota dem.
































              
 I samma kruka växer spetsmössan. Skir och fluffig.

































Den skarpa eftermiddagssolen börjar lysa in på min balkong.

































Underbara vårsol!

6 kommentarer:

  1. Så söta blommor...jag hade också tagit en massa bilder...

    SvaraRadera
  2. Vilken ordning och vad städad och fin din balkong är.
    Inspirerad av dig förra sommaren skaffade jag också en förgätmiej, (ville minnas att din blommade i evighet). Du har rätt i att dom är helt ljuvliga...Spetsmössorna som någon placerat brevid i affären var inte alls lika fina som din är. Bladen var inte lika fräscha och dom blommade inte.
    Tur nog hittade jag annat som sällskap.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på Förgätmigejen! De är verligen söta! :) På dina bilder så ser det nästan ut som sommar redan! Det gör det inte riktigt i min trädgård... Blött, slaskigt och snöigt. MEN - julrosen blommar!!! :)))
    /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder på Förgätmigej, och Spetsmössan var fin den också.

    Vilken fin balkong du har!
    Kram och Glad påsk

    SvaraRadera
  5. Underbart när vårsolen värmer upp både balkonger och trädgårdssjälar, för nya tag med krukor och rabatter.
    Såååå vacker förgätmigej!
    Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  6. Blommar förgätmigejen om redan.... eller har du köpt nya plantor?
    Spetsmössorna är så vackra.... kanske skulle trösta mig med en sådan när jag nu inte kan få den lilla rosa pärlhyacinten som jag såg på Botaniska i helgen.
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera