fredag 13 maj 2011

Eftermiddagsfynd

Igår eftermiddag var jag på Botaniska och njöt av försommarfägringen.
Några plantor fick jag med mig hem så klart.

































En krypblågull och en alunrot som får samsas i en kruka.
































Ljus och skugga på balkongen.
































 Alpklematisen i full blom.
































Mitt tredje fynd planterade jag i lådan.

































En brunnäva 'Samobor', mörkt rödviolett och sprider sig som ett litet ogräs sa de i shoppen på Botaniska. Precis vad som behövs i lådan, tänkte jag och handlade bums.

4 kommentarer:

  1. Nävor som sprider sig som ogräs ska man bara vara glad för....det är inte svårare att rensa bort nävor än ogräs ;))
    Ha en skön helg ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, nej jag kommer verkligen att vara glad för lite ogräsnävor i den tråkiga lådan! =D

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Maskrosor är välomskötta växter i somliga länder har jag hört så ogräs är väl bara det man inte vill ha? Blågull och krypblågull är trevliga

    SvaraRadera
  4. Hej Mia vad härligt det är nu när vi får frossa i nya växter =). Hur gör du på vintern med din klematis? hur täcker du den så den klarar sig? Jag tänkte ge en till mamma som hon kan ha på sin balkong. Nävor är inte ogräs =) dom är ju så fina och dom är inte svåra att hålla i schakt =). Hur går det med lotten? ska du odla grönsaker i år?
    Kram på dig / Mari

    SvaraRadera