torsdag 5 maj 2011

Solig eftermiddag på balkongen

Nu på eftermiddagen har jag fixat på min balkong. Slängt, städat undan och planterade lite blommor i solskenet. Härligt!
Loppan blev världens lyckligaste katt när hon upptäckte att det växte en grästuva i roskrukan.


Penséer i gjutjärnskrukan och lobelia i lådan blev det. Vårigt värre!


Jag var inne i en liten prylbutik på väg hem från jobbet och handlade en vacker ros från Two Faces. Visst är den fin!































































 Ängeln under lobelian börjar få lite lagom patina. Lite lagom skitig också upptäckte jag nu...
































 Dvärgsyrenen  och lilla rönnen i mossbaljan har klarat vintern bra.
































 Båda alpklematisarna kommer snart att stå i full blom.
































Däremot skulle jag nog inte tagit ut något i förskott när det gällde rosorna. Det är bara 'Eden Rose' som klarat sig visade det sig. Till och med 'Jacques Cartier' har gett upp. *snyft*
Jag har visserligen sparat den ifall ifall men det ser verkligen inte hoppfullt ut.

Massor med nytt och grönt kommer på 'Eden Rose'. Det ska bli roligt att följa den nu under säsongen.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig bild på Loppan. Hon ser helt galet lycklig ut över gräset ;)
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera