söndag 22 maj 2011

Tillbaka till naturen

Jag har saknat woodlandskänslan på min balkong! Förra sommaren glömde jag helt bort mina mossbaljor och pysslade mest med rosor. Men nu är skogsstämningen på väg tillbaka med lite ormbunkar, olika sorters mossa och humleblomster.
































En balja med ormbunkar och humleblomster hamnade till sist på bordet.
































Fina humleblomster.
































Brunnävan fick sällskap av lite fler ormbunkar, de gamla har knappt börjat veckla upp sig ur sin bortglömda kruka som jag höll på att slänga.

































Harsyran och lilla rönnen fick ny mossa och kanske lite blåbär.




För övrigt har krypblågullet börjat slå ut sina blommor.

Precis som lavendeln i krukan bredvid penséerna.


4 kommentarer:

  1. Ljuvligt på din balkong! Kram susanne

    SvaraRadera
  2. Du har det så fint.
    Jag tror jag måste skaffa mig en brunnäva kom jag på nu när jag ser din.
    ha det bra ;)

    SvaraRadera
  3. Så fint helt underbart verkligen en Lisa för själen med lite natur på balkongen vilken braide!
    Jag har inte glömt dig även om du kanske trodde det.
    Jag ringer en dag.
    ANNIKA

    SvaraRadera
  4. Humleblomster? Har stått och beundrat humleblomster några ggr nu och med nöd och näppe klarat mig hem utan någon.
    Dom är jättesöta

    SvaraRadera