lördag 10 juli 2010

sol-regn-sol

Först är det bara sol och sol, sedan från ingenstans kommer en hel dag när regnet bara faller från morgon till kväll. Som i torsdags. Men morgonen efter så är det fint igen. Konstigt. Men min lott blev nog glad för regnet.

Min balkong är fin i solljuset med ny liten ros och ny hink till fontänen. Eller nygammal för det är egentligen en ytterkruka i svart plåt som jag hade sedan innan.


































Nya rosen 'Sommerwind' får ersätta klätterrosen som inte klarade vintern. Visst är den söt?


































Nedanför rosen i lådan porlar den lilla fontänen.


































Salladen börjar bli riktigt stor.

































Jag har fått en ny liten favorit. Rosa nattljuset 'Siskiyou'. Skir och doftande.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt du har på balkongen. Jag gillar verkligen det där med vatten även på balkong, så rogivande. :)

    SvaraRadera
  2. Så fint och mysigt på din balkong! Rosen är jättesöt och fotot med salladen är ljuvligt vackert!
    Här skulle nog behövas regn också, men det är bara värmeböljan som dominerar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att rosen var mycket fin =)och du har så fint på din balkong. nu är det bara att hålla tummarna på att vi inte får en sån skit vinter igen så rosen klarar sig.

    SvaraRadera
  4. Wow jag håller tummarna för onsdagen.
    Den rosen kallas även för något annant som jag skall berätta för dig när vi ses - om vädret vill med oss det vill säga.
    Så fint.. verkligen fint.
    Kramisar
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ja just nu är lite eller egentligen rätt mycket regn bara till glädje...

    SvaraRadera
  6. Jätte fin ros och det rosa nattljuset var väldigt sött! Blev lite inspirerad nu att ha en liten fontän på balkongen - ser najs ut!

    SvaraRadera