lördag 15 maj 2010

Lördag i maj

Äntligen verkar vädret vända lite. Det har blivit varmare och försiktiga solstrålar tittade fram på eftermiddagen och kvällen.

















Icarosor, penséer, tusenskönor och lavendel längs balkongräcket.






















En Icaros som jag köpte i februari och har haft inne på fönsterbrädan. Den åkte ut på balkongen för ett par veckor sedan och börjar slå ut nya knoppar. Det är så kul med dessa rosor för de förändras hela tiden. När jag köpte den så var den helt vit men nu kommer rosakantade knoppar. Förra sommarens Icarosor gick från helfärgat till flammigt och prickigt.

































Myskmadran i lådan.

































Nya alpklematisen håller på att slå ut. Nu är den äntligen planterad i lådan.

































Nu har jag två alpklematisar. En i lådan som kommer att klättra på spaljén och en på den runda ställningen.
Syrenen har massor med knoppar och i mossbaljan slår lilla rönnen ut och nya harsyreblad tittar fram.

7 kommentarer:

  1. Jag älskar myskmadra...så mysigt att kunna ha den på balkongen.
    Icaros..är det en liten ros i kruka köpt på Ica?...är lite trög ;)) ibland ;)))

    SvaraRadera
  2. Åhhh så härligt det blommar på din balkong! Igår hade jag ett härligt väder men idag är det mulet och kallt igen! Sååå trist!
    Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  3. Vad fint du ordnat.
    Hur får du kissen att alltid knalla in i bilden så lämpligt? Har du en firre lämpligt utplacerad?
    Håller med om att icarosorna är roliga. Kul att någon annan har noterat att dom ändrar färg.

    Ska iväg till vårmarknad på Nynässlott. Bävar lite för jag har planterat färdigt det mesta igår och jag har plats för lite till i krukorna...

    SvaraRadera
  4. Underbart... ingen sol här inte, bara regn och moln....
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så fint det är på din balkong, vackra blommor!
    Jag lyckas nästan aldrig få nån av ica-rosorna att överleva så länge att jag kan plantera ut dem!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig balkong! Vackert med icarosen och penséerna :o)

    SvaraRadera
  7. Härlig balkong med blommorna. Ska inhandla lavendel och bellis och penséer att ha i en låda. Trätrall ser trevligt ut. Tack för idéerna!

    SvaraRadera