onsdag 19 maj 2010

Sommardag

Idag har det varit högsommarvärme helt plötsligt. Chockerande varmt! Den där riktigt varma luften skulle ju inte komma hit till västsidan enligt prognoserna, men det var härligt fel!


































Nu åkte sådderna ut på balkongen, här ska avhärdas och sedan ska de till lotten. På bordet står aklejasådder.

















På väg hem från jobbet köpte jag med en lobelia att sätta i lådan. Det behövs något fluffigt på den kanten.


































Jag planterade mina tyska Tantaurosor 'Albrecht Dürer' och 'Ascot' och planterade om och satte ihop lite annat. Min balkong är något överbelamrad men härligt grön och blommande.

















Min nya fina alpklematis 'Violet Purple'.






















Och min gamla och minst lika fina 'Francis Rivis'.























Min lilla tröga kobrakalla som ska bli stor och ståtlig om den bara skjuter fart någon gång.

4 kommentarer:

  1. Nu får vi passa på och njuta av värmen...man vet ju aldrig hur länge den varar..
    Verkar vara riktigt njutbart på balkongen ;)

    SvaraRadera
  2. Kommer nog inte kunna hålla mig från "fluffet"(försökt ersätta med strandkrassling) men lite fluff måste man nog ha....
    Hm 'Francis Rivis', härlig färg. Ska försöka lägga namnet på minnet.
    Kobrakallorna är bra läckra. Börjar tycka det är lite fint med en bladställning, ungefär som det den har, på balkong. Det blir lite som en minipalm som sticker upp.

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har på din balkong, många härliga växter. Tänk att vi fick så fint väder nu =)
    UNDERBART jag gick i shorts och linne hela dan i går, långt in på kvällen... och idag ska det bli varmare. En sväng till lotten får det bli och vattna. Ha det så gott //Mari

    SvaraRadera
  4. Så mysigt, fint och grönskande din balkong är!
    Jag håller också på och avhärdar mina sådder, måste börja skola om en del snart!
    Sommarvädret håller fortfarande i sig, det är så härligt!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera