fredag 4 juni 2010

Fredagsrapport från lotten


I eftermiddags åkte jag till lotten för att vattna, rensa och beundra mina aklejor som växer i utkanten av lotten.

































Blå aklejor finns också.

































Den vita lilla syrenen blommar. Men vad är det för konstigt bygge därborta?

































Tadaaa, det är mitt växthus! Eller jag ska inte låta så glad för jag hatar växthusf-nskapet! Maken till korkad konstruktion och korkad instruktion har jag aldrig varit med om. Växthuset borde ha varit klart i söndags men nu är det bara att lägga ytterligare en dag eller två för att få upp det.


































Men det blir så klart bra när det är färdigt. Det ska bli så kul!

































Men idag har jag bara skött om mina växter för det blir det inte mycket tid för i helgen. Jag har planterat lite också. Min kattfot, malört, näva, kärleksört, två sorters flox och två sorters rosenplister.

































Här växer alunrot, krypflox och rosenplister. Och rabarber då.

















En annan sorts flox.

































Mycket ogräs blev det att köra ner till komposten. I morgon blir det växthusbygge.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med byggandet imorgon ;) Toppen att man får ha växthus på lotterna.

    SvaraRadera
  2. Blir spännande att se bilder hur växthuset blev! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Skall bli kul och se växsthuset.
    Vet att det kan vara svårt att få ihop det.
    Akeljor kan man inte få för många av.
    Ha en skön söndag
    Annika
    ps mejla mig för jag har inte din adress kvar

    SvaraRadera
  4. Hoppas det gått bra med växthus byggandet!
    Så många vackra aklejor, mina har bara knopp än!
    Vilken härlig blå färg på floxen!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera