tisdag 1 juni 2010

Mellanlandning

Härom dagen var jag i botaniska och självklart fick jag med mig lite grönska hem. Krypfloxen syns på bilden här. Jag köpte också kattfot och bergnepeta, alltihop ska ut till lotten.

































Fin krypflox.

































Tusensköna, bergnepeta och kattfot.


































På bordet har miniatyrrosen 'Tommelise' precis börjat grönska och visat att den klarat livhanken efter den bistra vintern. Längst fram sådda aklejor och smultronschersmin som ska ut till lotten.

































Min favorit portlandsrosen 'Jacques Cartier' visar sina första knoppar. 

































Sen eftermiddag på min balkong.
































8 kommentarer:

  1. Du har det så underbart på din balkong! Vad härligt att det blommar så fint och fint att rosorna sätter knopp! Krypflox var en nyhet för mig! Den får jag kolla upp lite mer!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Din balkong visar på sann odlarglädje och intresse för växter. Så fint och prunkande.
    Söta växtval du gjort till lotten. Krypfloxen köpte jag i fjol och hoppas på en liten blomma i år :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med mycket grönska på balkongen igen! Fin krypflox. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen mysigt ut på balkongen med alla växter. Kattfoten är en av mina favoriter, gillar både namnet och färgen.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  5. Så fint och mysigt.
    Aklejor är spännande blommor, har precis gått runt koloniområdet här i närheten och tittat på alla olika...själv har jag en ;(

    SvaraRadera
  6. Fin krypflox gillar färgen skarpt. Har en vit men såg efteråt att det finns fina blå nyanser även om din är finare än dom blå jag sett. Prova att bryta av en kvist av krypfloxen och sätt i en av krukorna. Gjorde det med en ofrivilligt avbruten kvist av den vita jag har och den lever fortfarande.

    Ska spana på bergnepetan den var obekant för mig.

    SvaraRadera
  7. Man måste ha något med sig hem eller hur?
    Fin var den.
    Snart dags att komma eller?

    Vi skall upp i rostiderna vad tror du om det.
    Mejla mig så håller vi kontakten.
    Just nu är det mycket att göra.
    Hörs
    Annika

    SvaraRadera
  8. Så otroligt mysigt det ser ut på din balkong!
    Krypfloxen hade en superläcker färg!
    Ha en skön kväll!
    /Margot

    SvaraRadera