söndag 6 juni 2010

Mitt växthus

Efter många om och men så står äntligen växthuset på plats. Vad ni gör, om ni funderar på att skaffa växthus, köp det inte på Plantagen! Det är katastrofalt på alla sätt från konstruktion, monteringsanvisningar, material, ja allt. Halvvägs var jag på väg att lassa upp alltihop på ett släp och lämna till Plantagen och kräva pengarna tillbaka. 
Men nu står det där och det är så skönt. Därinne ska jag ha en liten sittplats för kyliga dagar eller regn och några hinkar med tomater och lite förvaring hade jag tänkt.

Nu har äntligen min lilla smultronschersmin blivit planterad också. Den fick stå vid hörnet på växthuset. Fullt med knoppar är det på den så snart kommer man att kunna känna den ljuvligaste doft av smultron.

                                                                                    
Bakom växthuset ska jag bygga en förvaringsplats för lådan, skottkärran och annat. Men det blir nästa helg.

9 kommentarer:

  1. Vad härligt med växthus! Vilken tur att du fick ordning på det!
    Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  2. Men det blev ju bra till slut i varje fall :) Ser mycket snyggt ut! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du fick ordning på det till sist. Ser riktgt fint ut. Ett växthus står på önskelistan men vet inte riktigt var jag skulle ha det....

    SvaraRadera
  4. Måste kännas skönt o lyckas få upp det! Toppen o kunna odla egna tomater o dessutom kunna söka skydd om det regnar ;-)
    Vad mycket du hunnit med! Tur att du hittade så många stenar, blev ju snyggt runt kanterna.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Trevligt med eget växthus, men trist med dålig information och diverse krångel! Skönt att det ordnande sig i alla fall.
    Du är så enormt flitig och projekten av löser bara varandra, precis som det ska va ;)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du var som lyckades få ihop växhuset! Snyggt blev det också! Önskar att det fanns plats för ett växthus hos mig, men tyvärr...
    Tack för hjälpen med växtnamnet!
    Ha en trevlig kväll!!
    //Margot

    SvaraRadera
  7. Kul att följa hur det växer fram. Det går snabbt!

    Kolonistan

    http://kolonistan.wordpress.com

    SvaraRadera
  8. Grattis... äntligen klar *tummen upp* vad kul, nu kan du boa in dig. Det ska bli kul att se hur det växer där inne sen. // Kram Mari

    SvaraRadera
  9. Vad bra det kommer att bli på kolonin.
    Skönt med ett litet växthus att krypa in i.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera